20 Şubat 2008 Çarşamba

kadınlar hakkında büyük yanılgılar 1

yanılgı: kadın için annelik kutsaldır.
gerçek: annelik kutsal filan değildir. "annelik" fiziksel bir ihtiyaçtır; doğanın kadına kodladığı bir askerlik görevi gibidir. içgüdüsel olarak mecburidir. ulvi bi tarafı yoktur.

yanılgı: çocuk doğurduktan sonra "kadın"lık rolü mutlak olarak 2. plana düşer, "anne"lik rolü ebedi olarak ilk sıraya yerleşir.
gerçek: hiç alakası yok. tüm kadınlar önce ben*dir, sonra "anne"dir. özellikle şehirli kadın hemen doğum ertesinde anlar bunu.
bu, sadece doğum yapmış kadınların bildiği ve çok çok iyi saklanan bir sırdır (tabu)
kadın doğasındaki primer güç, annelik değil kadınlıktır.

yanılgı: bir kadın evladı için canını verir.
gerçek: aslında birçoğu vermez. sadece buna inandırılarak büyütüldüğü için vereceğini zannederler. vermeyecekleri gerçeğiyle yüzleşmeyi de şiddetle reddederler

yanılgı: bazı kadınlar evlatları için yaşar
gerçek: herkes kendi için yaşar. bazıları evlatlarını bahane eder*. yaşamak hepsinden kuvvetli yegane içgüdüdür çünkü.

2 yorum:

zeynep dedi ki...

ben bu söylediklerinize katılmıyorum.yazdığınz şeyleri genelleyin lütfen.yada bazı kelimesini arada sırada kullanın.siz anne olmadınız ya da habire kendi uydurduğunuz doğrularla yaşıyorsunuz.yazdığınız yazıları okudum.doğru bilgiler var.insanları bilgilendirdiğiniz için saolun gerçkten.ama bu tür konular sizi aşmış cidden.bu duruma kendi gözünüzdn bakamassınız.ben kendi anamı ananemi biliyorum onlar kadar fedakar insanlar görmedim.en basit örnek;anne ve baba aynı olamaz.neden?çünkü onda anlık iç güdüsü oluşur daha çocuk doğmadan.lth hormonu bunu sağlar.ya herseyi geçtim cennet anaların ayakları altındadır.gerçek bir ana çocuğunu herseyn üstünde tutar.günümüzde görüyoruz çocuklarına neler yapanlar var.bn onlar demiyorm zten.bizim analarımız eli ayağı öpülesi analar.ewt ana gibi yar olmaz. çünkü karşındaki el dir.babana göre de annen eldir.biz bunu tartşmyoruz.kndize göre karşıdaki asla anan gbi düşünmez seni ...büyütüp besleyen her daim yannda olan her konuda seni koruyan anndır.ben ailevi problm çok yaşadm ergenlğmde.annem bnm içişn gizli gizli ağladğ bilirim.babamdan bnm yüzümden neler işittiğini..daha neler neler bu fedakarlıklar saysak....ooo..her insan kendi için yaşar doğru.ama ana olunca çocuğu için.çocuğn ewlndirince çocuda kendi çocğiçin..vs.tabi artk çocuğu büyüyp kendi yuvasını kurunca endşe azalyr.ama yavrusu onn için bi yana dünya bi yana.bn bunu büyüklrmn yaptğ fedakarlklrdn çok gördüm.50 yasınada gelsn ana ana ana..hep seni düşüğnr.bn bunları her türlü ahlak ve terbyesini alms analar için diyorm.çevremde de çok şeye şahidim.kızsak da bağırsak da ana başka.bu konuda birçok hadis ve ayet var.tabi böyle şeylarden haberdar iseniz bilirsinz.inancnz var ise.yoksa bu yazdklarımn hiç bir analamı olmaz.dil ve anlatmnz çok güzel kaba kelimeleriniz hariç:)yazdklarnzda güzel ama bilmedğnz konularda konusmayn lütfen hiç blmyn zten inancı 0 olanlar için yanlış yolsunuz zten.ha bu arada eşiniz çok sewiyorsnz o da sizi aynı sekilde diyelim.tabiki, çok doğal ve güzel.zaten o kişi anne ve eşi ayrı tutar ikisi de onun için çoık kıymetlidir yeri ayrıdr.bz buna bişi demiyoruz anannn yerini kimse dolduramaz yarin yeri de baskadır.!!!tşkler

dory dedi ki...

"bu sitede yazılanlar, (alıntılar dışında) tamamen şahsi bilgi, birikim ve tecrubelere dayanmaktadır." demiştim en başta Zeynep Hanım.. Yani yazacaklarımın tamamen öznel yaklaşımlar olduğunu en baştan ifade etmiştim zaten...

Bu kadar kızacak bi durum yok ortada?

.


View My Stats